نکات جدید ثبتی نکات جدید ثبتی .

نکات جدید ثبتی

مراحل ثبت برند

مراحل ثبت برند

با برند سازی و خلق تجربه های بی نظیر در دیدگاه مشتری می توانید دنیای متفاوتی را برای کسب و کار خود رقم بزنید. شرکت ها و افراد زیادی در دنیا امروزی به اهمیت برند سازی و ثبت برند آگاه شده اند و از این رو رقابت برای برند سازی و ثبت برند تا برتری دادن به شخصیت حقوقی خود با خلق بهترین کیفیت، بهترین تجربه و بهترین خواسته برای مشتری هر روز بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

 در این بین محافظت از برند هایی که مسیر موفقیت را با صرف هزینه های هنگفت طی می کنند بسیار مهم است. به همین جهت است که خود سازمان جهانی ثبت برند یعنی وایپو تاکید دارد که برند های خود را ثبت کنید و در ثبت علامت تجاری قبل از هزینه کردن و صرف هزینه های هنگفت اقدام کنید. هر چند شواهد نشان می دهد که ددر سال های اخیر آگاهی مردم برای ثبت برند یا ثبت علامت تجاری بسیار بیشتر شده است اما بد نیست برای آن دسته از افرادی که خواهان ثبت برند هستند یک بار فرایند ثبت برند را مرور کنیم:

-         در ابتدا لازم است که طرحی به عنوان برند معرفی کنید. این طرح باید مشخصات یک برند را داشته باشدو که البته تنها این مشخصات خاص معرفی محصول و خدمت نیست و باید از نظر شباهت و یا اصول اخلاقی، قانونی و حرفه ای نیز موضوع طرح برند بررسی شده باشد چرا که اگر لازمه های ثبت برند را نداشته باشد به راحتی باعث رد درخواست برند می شود. برای مشاهده شرایط ثبت برند قبل از هر کاری اقدام کنید.

-         سپس باید مدارکی را برای ثبت برند تهیه کنید. مدارک شخصی و یا مدارک مدیر عامل برای برند حقوقی لازم است. اگر برند از حروف لاتین بهره گرفته باید قبلا برای اخذ کارت بازرگانی نیز اقدام شده باشد و اگر برند حقوقی نیاز دارید باید قبلا برای ثبت شرکت اقدام کرده باشید.

-         برای ثبت برند به آدرس اداره مالکیت معنوی مراجعه کنید و  درخواست خود را مبنی بر ثبت برند ارائه دهید. برای این کار باید اظهارنامه ثبت برند را در سایت مالکیت معنوی تکمیل کنید. اگر  به این کار اشراف ندارید بهترین راه این است که از کارشناسان خبره ثبت برند کمک بگیرید.

-         درخواست ثبت برند بررسی می شود و نهایتا در صورت موافقت هزینه ثبت برند باید به صورت آنلاین پرداخت شود.

-         بعدا موضوع ثبت برند در دو مرحله آگهی می شود و اگر مدعی وجود نداشته باشد برای برند یک گواهینامه ثبت برند صادر می شود.

-         گواهینامه ثبت برند به آدرس متقاضی ارسال می شود و ده سال اعتبار دارد.

این فرایند کلی ثبت برند بود که البته برای ثبت برند و یا ثبت علامت تجاری باید موضوعات و ریزه کاری های دیگری را نیز در نظر گرفت. پیشنهاد می شود قبل از ثبت برند با مشاروان حقوقی واجد صلاحیت مشورت کنید.


برچسب: مراحل ثبت برند،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۲۹:۴۰ توسط:نکات جدید ثبتی موضوع: نظرات (0)

چه نوع شرکتی ثبت کنیم؟

چه نوع شرکتی ثبت کنیم؟

موضوع ثبت شرکت به عوامل مختلفی بستگی دارد. در واقع یکی از اصلی ترین دلایلی که در قانون تجارت نیز 7 نوع شرکت تجاری دیده شده است و یک موسسه غیر تجاری نیز تعریف شده است همین موضوع تنوع در اهداف و خواسته های افراد برای ثبت شرکت است.

شرکت نه تنها با نوع موضوع فعالیت بلکه با میزان سرمایه، تعداد شرکا ، نوع مشارکت، نوع سازماندهی و نوع اختیارات می تواند به گونه های متفاوتی در نظر گرفته شده و ثبت شود.

بر این اساس در قانون تجارت شرکت هایی از نوع شرکت سهامی خاص برای افرادی در نظر گرفته شده است که به دنبال مشارکت با سهیم شدن و صاحب سهام شدن هستند. حال اگر نوع شرکت به میزان زیادی سرمایه نیاز نداشته باشد نفرات شریک می توانند با هم توافق کرده و به دنبال ثبت شرکت سهامی خاص باشند. اما اگر هدف و یا موضوع راه اندازی شرکت سهامی به میزان زیادی سرمایه نیاز داشته باشد و شرکا یا سهامداران قصد داشته باشند تا با مشارکت مردم میزان سرمایه مورد نظر خود را فراهم کنند قاعدتا باید به دنبال ثبت شرکت سهامی عام باشند تا با فروش سهام بتوانند سرمایه خود را تامین کنند.

افرادی که مشارکت محدود می خواهند و قصد ندارند مسئولیت زیادی در شرکت عهده دار شوند می توانند ثبت شرکت با مسئولیت محدود را انتخاب کنند که بر اساس میزان سرمایه در شرکت مسئولیت داشته باشند و در ضمن شرکت اعتبار زیادی نیز دارد.

شرکت های تضامنی و یا نسبی دو گونه از شرکت هایی هستند که به شرکت های اضخاص شهرت دارند. در این نوع شرکت ها نام فرد در عنوان شرکت ذکر می شود زیرا تمامی مسئولیت شرکت بر عهده شرکا ضامن است و باید تمامی دیون شرکت را در صورت بدهی پرداخت نمایند. ثبت شرکت تضامنی در واقع بیشتر به درد افرادی می خورد که در پیشه و یا شغلی مهارت و شناخت زیادی به دست آورده اند و دنبال شخصیت حقوقی هستند.

شرکت های تعاونی بیشتر برای فعالیت های روستایی و یا تامین برخی از نیازهای یک جامعه مشخص مانند معلمان و غیره به کار گرفته می شود و ثبت شرک تعاونی نیز عمدتا ساختار شرکت های سهامی را دنبال می کند. البته برای ثبت شرکت تعاونی مجوز از اداره تعاون نیز لازم است.

دو نوع شرکت مختلط نیز به نام شرکت مختلط سهامی و شرکت مختلط غیر سهامی در قانون وجود دارد که در این نوع شرکت ها نفرات ضامن با شرکا سهامی و یا با مسئولیت محدود شراکت می کنند تا سرمایه خود را تامین کنند. در موسسات غیر تجاری هدف موضوعات تجاری نیست و عمدتا موسساتی که بر پایه دانش، علم و یا عام المنفعه ثبت می شوند در این دسته قرار می گیرند. در ضمن برای ثبت موسسه غیر تجاری می توان موضوعات مدیریتی و یا مشاوره ای و روانشناسی را نیز دسته بندی کرد.

به صورت کلی برای ثبت شرکت باید ابتدا نوع مشارکت و میزان سرمایه را در نظر گرفت و سپس قالب مشخصی را برای ثبت شرکت انتخاب کرد. آنچه که اهمیت دارد این است که همه این شرکت ها اعتبار حقوقی زیادی دارند.


برچسب: چه نوع شرکتی ثبت کنیم؟،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۰۹:۲۵ توسط:نکات جدید ثبتی موضوع: نظرات (0)

آیا ثبت برند الزامی است؟

آیا ثبت برند الزامی است؟

ثبت برند یکی از موضوعاتی است که به شهرت و اعتبار سازمان کمک زیادی می کند. آنقدر موضوع ثبت برند یا ثبت علامت تجاری در سال های اخیر داغ شده است که برخی گمان می کنند که الزامی برای ثبت برند وجود دارد.

حقیقت این است که برند متعلق به سازمان و یا فردی است که برای ثبت آن اقدام کرده است. در واقع هر فرد یا سازمانی که یک نقش، طرح و یا تصویر را به عنوان برند به نام خود ثبت کند اختیار آن برند را خواهد داشت و مالکیت برند مربوط به او خواهد بود. تفاوتی هم ندارد که این برند از نوع حقیقی باشد و یا برند حقوقی.

در نظر داشته باشید که ثبت برند الزامی نیست. البته بهتر است اینگونه توضیح داده شود که ثبت علامت تجاری برای همه مشاغل و یا فعالیت ها الزامی نیست. چرا که برخی از فعالیت ها که با سلامت و بهداشت افراد سر و کار دارند الزام دارند که برند خود را ثبت کنند و باید در خصوص این سازمان ها و افراد گفت که باید الزاما برای ثبت علامت تجاری اقدام کنند. موضوعاتی مانند تولید مواد غذایی، تولید دارو و لوازم پوستی و درمانی از این دست هستند.

با این حال توصیه اغلب کارشناسان این است که حتی مشاغل دیگر نیز نسبت به ثبت علامت تجاری خود اقدام کنند. همانطور که توضیح داده شد برند یک مالکیت و یا یک دارایی است. برای محافظت از این دارایی باید آن را ثبت کرد و یا به نام زد. قاعدتا هر گاه چیزی مالکی نداشته باشد به راحتی مورد سو استفاده قرار می گیرد و از آن سرقت می شود. سرقت و سو استفاده از برند این است که فردی آن را به نام خود بزند و یا از آن برای منافع خود استفاده کند.

این در حالی است که هزینه ثبت برند بسیار ناچیز است و می توان با هزینه نه چندان زیادی برای ثبت برند اقدام کرد.


برچسب: آیا ثبت برند الزامی است؟،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۴۸:۱۸ توسط:نکات جدید ثبتی موضوع: نظرات (0)

آیا ثبت شرکت و ثبت برند تفاوتی دارند؟

آیا ثبت شرکت و ثبت برند تفاوتی دارند؟
 

ثبت شرکت و ثبت برند هر دو در راستای تسهیل ، اعتماد و حفظ مالکیت تجار و صاحبان مشاغل طراحی شده اند و در نگاه اول بسیار به هم شبیه هستند و ممکن است بسیاری از افراد دارای بیزینس فقط به ثبت شرکت اکتفا کنند و خیلی در خصوص تفاوت این دو موضوع اطلاعات نداشته باشند.

مراحل فرایندی ثبت شرکت و ثبت برند اساسا شبیه هستند اما تفاوت هایی در برخی قسمت ها وجود دارد که در ادامه سعی شده به آنها اشاره شود تا در صورتی که فردی به صورت شخصی تصمیم گرفت نسبت به ثبت برند و یا ثبت شرکت اقدام نماید اطلاعات پایه و اساسی نسبت به هر کدام داشته باشد تا در ادامه مسیر با مشکل مواجه نشود و در اسرع وقت موفق به ثبت برند یا شرکت مورد نظر خود شود.

تفاوت از نظر مراحل ثبت

فرایند ثبت شرکت:

 برای شروع فرایند ثبت شرکت، اولین اقدام مربوط به تعیین اعضا و آشنا شدن با موضوع فعالیت های تعریف شده برای شرکت می باشد. اعضای تشکیل دهنده شرکت باید شناخت جامع و کاملی نسبت به چشم انداز ها و اهداف پیش روی شرکت داشته باشند. امروز مانند گذشته نیاز به مراجعه پی در پی به اداره ثبت شرکت ها نیست و بیشتر مراحل آن بصورت الکترونیکی و از طریق سامانه اختصاصی سازمان ثبت شرکت ها انجام می پذیرد. بدین ترتیب که شخص متقاضی باید به سامانه الکترونیکی وارد شود  و تمامی اطلاعات را وارد نموده و مدارک مورد درخواست را آپلود نماید و در پایان بر روی کلید پذیرش کلیک نماید.

از جمله فیلد هایی که متقاضی می بایست برای تکمیل فرم های ثبت شرکت کامل نماید، فیلد مربوط به نام شرکت است که مطابق با قانون ثبت شرکت ها، باید حداقل از سه کلمه کامل تشکیل شود. توجه داشته باشید که برای انتخاب نام شرکت قوانینی منظور گردیده است از جمله اینکه نام مورد نظر نباید اختصاص به تشکیلات دولتی داشته باشد. پس از ثبت نام اولیه، کلیه مدارک شرکت مانند تقاضانامه، صورتجلسات، فیش واریزی به مبلغ 35% سرمایه شرکت به همراه دیگر مدارک باید از طریق پست به آدرس اداره ثبت شرکت ها ارسال گردد. پس ار بررسی های انجام شده توسط کارشناسان، نتایج به متقاضیان اعلام شده و در صورت تایید آنها، در روزنامه رسمی کشور چاپ می گردد.


برچسب: آیا ثبت شرکت و ثبت برند تفاوتی دارند؟،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۲۴:۳۹ توسط:نکات جدید ثبتی موضوع: نظرات (0)

روش ثبت شرکت

روش ثبت شرکت

آیا می دانید صاحب هر نوع کسب و کاری که باشید می توانید این کسب و کار را به صورت حقوقی و در قالب ثبت شرکت دنبال کنید؟ خواه این کسب و کار از نوع کسب و کارهای آزاد باشد، خواه الکترونیکی و اینترنتی باشد و یا خواه حتی از مشاغل دور کاری و نوین باشد، شما می توانید با ثبت یک شرکت به راحتی فعالیت خود را به صورت حقوقی دنبال کنید.

شرکت اعتبار زیادی به کسب و کار شما می دهد و از این جهت بسیاری از افراد پیش رو برای اینکه بتوانند به اهداف کاری خود جامه عمل بپوشانند، قبل از هر اقدامی برای ثبت شرکت اقدام می کنند. داشتن روحیه مشارکتی از لازمه های ثبت شرکت است و این روحیه مشارکتی و کار تیمی به افراد کمک می کند تا بتوانند با همپوشانی یکدیگر سرعت و کیفیت بهتری به کار داده و با تجمیع سرمایه های خود و با تمرکز بیشتر روی کسب و کار بهترین آورده های مالی و اعتباری را برای خود داشته باشند.

اما برای ثبت شرکت چه باید کرد و یا روش ثبت شرکت چیست؟

متولی ثبت شرکت در ایران اداره ثبت شرکت ها است که دفتر مرکزی این اداره در تهران واقع شده و در تمامی شهرهای بزرگ و استان های ایران نیز این اداره شعباتی را راه اندازی کرده است. قبلا به این شکل بود که افرادی که خواهان ثبت شرکت بودند خودشان و یا وکیل حقوقی آنها که تسلط بهتری روی فرایند های ثبت شرکت داشت، به این اداره بارها مراجعه می کرد و با ارائه مستندات لازم برای ثبت شرکت اقدام می کرد.

اما امروزه اینترنت در اختیار اداره ثبت شرکت ها قرار گرفته تا روند ثبت شرکت بسیار ساده تر و سریع تر انجام شود. هر چند هنوز هم وجود افراد خبره برای ثبت شرکت با توجه به پیچیدگی های حقوقی ساختار شرکت ها پیشنهاد می شود اما خود افراد نیز می توانند با راهنمایی هایی که در سایت اداره ثبت شرکت ها وجود دارد، برای ثبت شرکت اقدام کنند.

روال ثبت شرکت به این صورت است که باید پس از مشخص کردن قالب شرکت از 7 قالب شرکت های تجاری، تعداد شرکا انتخاب شوند، میزان سرمایه مشخص شود و توافقنامه اولیه بین شرکا امضا شود. سپس باید اساسنامه و یا شرکتنامه و اظهارنامه ثبت شرکت تهیه شود. مستندات شرکا مانند مدارک هویتی و شناسنامه ای، توافقنامه و دیگر مستندات به همراه گواهی عدم سو پیشینه و گواهی واریز سرمایه اولیه در بانک، باید ارائه شود و درخواست ثبت شرکت داده شود.

این درخواست در سامانه ثبت شرکت ها بارگذاری می شود و کارشناسان این اداره مدارک و مستندات را بررسی می کنند و از بین نام های انتخابی شرکا در صورت قبول مستندات، یک نام برای شرکت در نظر گرفته می شود. در این مرحله لازم است که وکیل حقوقی شرکت نسبت به واریز هزینه ها اقدام کند تا شرکت ثبت شود و شناسه شرکت صادر شود.

پس از آن مراحل دیگری مانند ارسال و یا تحویل دادن اصل مستندات ثبت شرکت به اداره ثبت شرکت ها انجام می شود، کد اقتصادی باید دریافت شود، دفاتر مالیاتی یا دفاتر پلمپ باید تهیه شود و شرکت عملا با آگهی شدن موضوع ثبت شرکت در روزنامه رسمی و یک روزنامه کثیر الانتشار دیگر، به فعالیت خود بپردازد.

همه این موارد می تواند در کمترین زمان توسط خبرگان حقوقی انجام شود. اما اگر اشتباهی در تهیه و تکمیل مستندات انجام شود و مدارک مرتبا بازگردانده شود این روال و فرایند برای ثبت شرکت می تواند بیشتر شود. به یاد داشته باشید که ثبت شرکت در دنیای امروز یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است چرا که رقابت های امروزی نیاز به تکیه گاهی به نام شرکت دارد تا اعتماد بیشتر مشتریان را به همراه داشته باشد.


برچسب: روش ثبت شرکت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۵۵:۱۰ توسط:نکات جدید ثبتی موضوع: نظرات (0)

آیا ثبت شرکت در تهران بهتر است؟

آیا ثبت شرکت در تهران بهتر است؟

شرکت ها با عوامل مختلفی ارزش گذاری می شوند و این ارزش گذاری توسط مشتری اساس بسیاری از فعالیت ها و اعتبارات شرکت را نزد مشتریان نشان می دهد. به همین جهت بسیاری از افرادی که قصد دارند فعالیت خود را به صورت حرفه ای آغاز کنند به دنبال ثبت شرکت به دنبال بهترین انتخاب ها هستند.

یکی از سوالاتی که برای ثبت شرکت بسیاری از علاقمندان این حوزه را به فکر فرو می برد، ثبت شرکت در تهران است. در واقع گمان بسیاری بر این است که ثبت شرکت در تهران ارزش افزوده بیشتری برای آنها خواهد داشت.

به یاد داشته باشید که سازمان ثبت شرکت ها یا اداره ثبت شرکت ها یک نهاد دولتی است که زیر شاخه سازمان ثبت املاک و اسناد بوده و تحت نظارت قوه قضاییه فعالیت می کند. این اداره به صورت یکپارچه فعالیت می کند و بر همین اساس و به منظور رفاه حال متقاضیان ثبت شرکت امروزه در اغلب شهرها و مراکز استان ها اقدام به دایر کردن شعب و یا نمایندگی هایی کرده است که کار ثبت شرکت در استان مربوطه را به راحتی انجام می دهند و نیازی به حضور و یا ثبت شرکت در تهران نیست و تفاوتی نیز در ارزش و اعتبار شرکت ندارد.

از طرف دیگر در سال های اخیر اداره ثبت شرکت ها اقدام به راه اندازی سامانه ثبت شرکت ها به صورت بر خط یا آنلاین نموده است. این بدین مفهوم است که فرایند ثبت شرکت در خانه نیز امکان پذیر شده است و افرادی که شناخت کافی از مباحث حقوقی و قانون تجارت داشته باشند می توانند حتی خودشان نیز برای ثبت شرکت از خانه اقدام نموده و ثبت شرکت بصورت اینترنتی انجام دهند.

هر چند توصیه اغلب کارشناسان بر این است که نهایتا با وجود ساده شدن ثبت شرکت این عملیات توسط خبرگان این حوزه انجام شود. نکته بسیار مهم برای ثبت شرکت اینترنتی این است که تهیه اسناد ثبت شرکت مانند اساسنامه، تقاضانامه و یا شرکتنامه نیاز به مهارت و دانش حقوقی دارد. ضمن اینکه تکمیل نهایی پرونده نیز نیاز به ارسال اصل مدارک و رساندن آن به دست اداره ثبت شرکت ها دارد اما این کار نیز در شعبه استان انجام می شود و نهایتا برای ثبت شرکت در استان خودتان باید اقدام کنید.

بنابراین آنچه که در این نوشتار به آن پرداخته شده این است که ثبت شرکت در تهران اعتبار اضافی برای شرکت شما ایجاد نمی کند. شرکت ها با موضوعاتی مانند میزان سرمایه، شرکا و یا موضوعات فعالیت خود و به دنبال آن با اقداماتی مانند ثبت برند یا علامت تجاری و برند سازی و تبلیغات فراوان و همچنین موضوعات تکمیلی دیگری مانند رتبه بندی شرکت یا اخذ کارت بازرگانی و انجام فعالیت های تجاری در حوزه های صادراتی و وارداتی است که به اعتبار شرکت خواهد افزود.


برچسب: آیا ثبت شرکت در تهران بهتر است؟،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۳۳:۲۶ توسط:نکات جدید ثبتی موضوع: نظرات (0)

تمایز محصول و برند

تمایز محصول و برند

ممکن است برای شما نیز این سوال به وجود آمده باشد که آیا محصول همان برند است؟ و اگر این چنین نیست چرا برخی از محصولات شرکت ها همان نام برند را دارند؟ در این بخش تفاوت اصلی بین برند و محصول را بیان می کنیم و دلیل اصلی که شما نیاز به ثبت برند و برند سازی دارید را عنوان خواهیم کرد.

در اصل محصول آن چیزی است که شما تولید می کنید، خلق می کنید و یا ارائه می دهید و مشتریانی دارید که آن را با توجه به نیاز خود خریداری می کنند و از آن استفاده می کنند. این در حالی است که برند یا علامت تجاری مفهومی فراتر از این دارد. مثلا شما اگر تولید کننده مواد غذایی باشید مواد غذایی می شوند محصول شما. مانند تن ماهی، رب گوجه فرنگی، کنسرو و غیره که همه می توانند محصولات یک کارخانه یا تولید کننده باشند. اما برند تصویر، مفهوم یا نمادی است که باعث شناسایی محصولات شما می شود. بنابراین همه محصولات شما می تواند در صورتیکه در یک طبقه قرار بگیرند با استفاده از برند به بازار معرفی شوند.

مثلا برند نایکی تصویر یک تیک است که مفهومی را در بر دارد اما محصولات شرکت نایکی انواع لوازم ورزشی مانند کیف ورزشی، کفش و یا شلوار و غیره را در بر می گیرد. اما مشخصه ای که باعث می شود که لباس های ورزشی نایکی با لباس های ورشی دیگر در جوامع مختلف از هم تشخیص داده شوند، علان برند یا لولگو یا علامت تجاری شرکت است.

برند ها خلق می شوند تا به مشتری نشانی بدهند تا مشتریان با استفاده از مشاهده این تصویر به راحتی محصولات دیگر شرکت را نیز شناسایی کنند. تجربه خوب استفاده از محصولات شما با نقشی که برند در ذهن مشتری ایجاد می کند، مشتری را به سمت دیگر محصولات شما سوق می دهد.

اهمیت ثبت برند بسیار زیاد است. در واقع با توضیحاتی که داده شد به راحتی می توان به این نتیجه رسید که برند شناسنامه محصولات شما است و باید به عنوان یک دارایی از آن محافظت شود تا کسی بدون اجازه شما از آن استفاده نکند و باعث تخریب برند شما نشود. از این رو باید یکی از اولین اولویت های هر کسب و کاری ثبت برند یا ثبت علامت تجاری باشد.  با ثبت علامت تجاری عملا شما مالک برند می شوید و هیچ فرد یا نهادی نمی تواند بدون داشتن مجوز از شما از این برند استفاده کند.

با ثبت برند می توانید به راحتی روی شهرت و آوازه برند کار کنید. اقداماتی مانند بازاریابی، تبلیغات، طرح های تشویقی و غیره همه با تکیه بر برند هایی قابل انجام است که قبلا به نام فرد یا شرکت به ثبت رسیده باشند.

متولی ثبت برند اداره مالکیت معنوی است. با ارائه مدارکی و طی مراحلی برند را باید ثبت کنید و از این پس به عنوان یک دارایی قابل فروش به آن نگاه کنید. سوابق و اعتبار زیاد یک برند می تواند دارایی روز افزونی برای شرکت ها تلقی شود.

هیچ چیز به اندازه ثبت برند از محصولات و اصالت محصولات شما محافظت نمی کند. چنانچه برند شما ثبت نشود افرادی می توانند با سو استفاده از این فرصت از برند شما روی محصولات نا مناسب استفاده کنند و باعث از بین رفتن زحمات و سرمایه های شما شوند. از این رو برای حفاظت از برند خود اگر هنوز اقدام به ثبت برند نکرده اید فورا اقدام کنید.


برچسب: تمایز محصول و برند،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۴۳:۵۳ توسط:نکات جدید ثبتی موضوع: نظرات (0)

نگاهی به شرکت مختلط غیر سهامی

نگاهی به شرکت مختلط غیر سهامی

ترکیب شرکت تضامنی با شرکت با مسئولیت محدود برای انجام امور تجاری نوع جدیدی از ساختار شرکت های تجاری را مطابق با ماده 141 قانون تجارت ایران ایجاد می کند که به شرکت مختلط غیر سهامی شهرت دارد. این نوع شرکت ها که تحت عنوان یا اسم مخصوصی بین یک تا چند شریک ضامن و چند نفر شریک با مسئولیت محدود به ثبت می رسد معمولا با این هدف ایجاد می شود که افرادی شناخته شده و معتبر در برخی از کسب و کارها و یا مشاغل برای رسمیت دادن به فعالیت خود و به منظور ثبت شرکت و در راستای تامین سرمایه مورد نیاز خود با شرکایی غیر سهامی یا در واژه درست با مسئولیت محدود مشارکت می کنند.

قانون در خصوص شریک یا شرکا ضامن بر گرفته شده از قوانین ثبت شرکت های تضامنی است به این مفهوم که هر یک از شرکا ضامن باید تماما مسئولیت شرکت را صرف نظر از میزان مشارکت یا سهم الشرکه دیگران بر عهده بگیرند. در خصوص شرکا با مسئولیت محدود نیز قانون درست بر گرفته شده از قوانین شرکت های با مسئولیت محدود است و این نوع شرکا تنها به اندازه سرمایه خود در شرکت مسئولیت بر عهده دارند و نه بیشتر.

بنابراین در شرکت مختلط غیر سهامی باید ضمن استفاده از عبارت مختلط غیر سهامی در اسم شرکت نام شرکا ضامن نیز قید شود و به هیچ عنوان نباید نام شرکا با مسئولیت محدود در آن دیده شود زیرا درست مثل شریک ضامن تلقی خواهند شد.

با توجه به مسئولیت و دلسوزی که شرکا ضامن در شرکت مختلط غیر سهامی دارند مسئولیت اداره شرکت به شریک یا شرکا ضامن سپرده شده است و اگر تعداد آنها زیاد باشد باید با هم برای قبول مسئولیت توافق کنند. البته شرکا ضامن ممکن است به این توافق نظر برسند که از بین شرکا با مسئولیت محدود مدیران را انتخاب کنند که این حق را قانونا خواهند داشت.

با توجه به ایجاد اطمینان از انجام صحیح روند کار و جلوگیری از سو استفاده های احتمالی مطابق با ماده 147 قانون تجارت هر یک از شرکا با مسئولیت محدود این حق را دارد که بر روی دفاتر و اسناد شرکت به صورت مستقیم نظارت داشته باشد و حتی به صورت سر زده از قرارداد ها و اسناد شرکت بازدید کند. مطابق با قانون حتی اگر توافقی غیر از این بین شرکا تنظیم شده باشد از درجه اعتبار ساقط است.

قوانین شرکت مختلط غیر سهامی تا حدود زیاد ی ریشه تاریخی دارد و می توان روابط آن را همانند تجار قدیمی که از سرمایه دیگران برای کار استفاده می کردند و سود سرمایه گذاری آنها را پرداخت می کردند برآورد کرد. در این حالت عمدتا با توجه به دانش و اعتبار شریک ضامن، شرکا با مسئولیت محدود سرمایه مورد نیاز برای تجارت آنها را فراهم می کنند و به منظور اطمینان تنها روی روند کار آنها نظارت می توانند داشته باشند.

ثبت شرکت مختلط غیر سهامی با توجه به ترکیب شرکت تضامنی و ثبت شرکت با مسئولیت محدود کمی پیچیده است و برای این منظور استفاده از دانش متخصصین این حوزه به شدت توصیه می شود. ما در هلدینگ ویونا به شما برای داشتن و ثبت یک شرکت معتبر و در کوتاه ترین زمان کمک خواهیم کرد. با ما در تماس باشید.



برچسب: نگاهی به شرکت مختلط غیر سهامی،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۲۳:۴۳ توسط:نکات جدید ثبتی موضوع: نظرات (0)