نكات جديد ثبتي نكات جديد ثبتي .

نكات جديد ثبتي

7 مرحله اساسي براي ثبت شركت

7 مرحله اساسي براي ثبت شركت

ثبت شركت يكي از اساسي ترين قدم هايي است كه هر فرد مي تواند در زندگي خود بردارد و شروع به فعاليتي با اهداف بزرگ تر و حرفه اي تر و ديدگاهي بسيار كلان تر بكند. آنچه كه مسلم است ثبت شركت اين هم با قوانين و مقررات خاص داخل ايران نيازمند داشتن شريك تجاري ااست و شركت بدون داشتن حداقل يك شريك و يا چند شريك با توجه به ساختار و يا قالب شركت امكان پذير نيست.

به صورت كلي براي ثبت شركت نياز است كه اقداماتي انجام شود. هر چند وجود انواع مختلف شركت و قوانين خاص ثبت هر يك از شركت ها داشتن دانش حقوقي را لازمه ثبت شركت مي كند اما اين كار امروزه با دانش و تخصص شركت ها و موسسات حقوقي به راحتي امكان پذير شده است.

در ادامه در هفت گام ساده و عملياتي شرايط ثبت شركت را با شما دنبال خواهيم كرد. به ياد داشته باشيد كه ثبت شركت هر چند در اين مراحل شدني است اما بهتر است از افراد داراي شناخت حقوقي براي ثبت شركت حتما كمك بگيريد.

هفت مرحله تا ثبت شركت

1-    قرارداد خود را امضا كنيد:  همانطور كه توضيح داده شد براي ثبت شركت لازم است كه شركا با  هم توافقنامه يا قراردادي امضا كنند. براي اين كار بايد همه شركا حتما قرارداد را امضا و با مفاد آن كه معمولا نوع و شرايط شراكت در آن ذكر شده است توافق كنند.

2-    تكميل مدارك شركت: مدارك شركت مانند اساسنامه، شركتنامه و يا اظهارنامه و به دنبال آن تنظيم صورتجلسه مجمع عمومي موسسين، صورتجلسه هيئت مديره اوليه و تكميل مداركي مانند شناسنامه و كارت ملي شركا، مجوز احتمالي و يا وكالت نامه وكيل و غيره مي باشد. براي اطلاع از مدارك مورد نياز براي ثبت شركت ابتدا قالب شركت را انتخاب و بعدا مدارك مورد نياز را متناسب با آن قالب شركت آماده كنيد.

3-    انتخاب نام براي شركت: يكي از حساس ترين قسمت هاي ثبت شركت است كه بعدا حتي براي ثبت برند و برند سازي و يا دريافت كارت بازرگاني نيز مي تواند در شهرت و اعتبار شركت دخيل باشد. فرم تعيين نام براي شركت به اين صورت است كه به شما فرصت داده مي شود تا  نام را به ترتيب اولويت براي شركت خود در نظر بگيريد و انتخاب كنيد. از بين اين نام ها كه بايد شرايط خاص داشته باشد و مطابق با قوانين تعيين نام انتخاب شده باشد، يك نام توسط اداره ثبت شركت ها براي شما در نظر گرفته مي شود. قوانين تعيين نام را مي توانيد با مراجعه به سايت ويونا و قسمت قوانين مطالعه فرماييد.

4-    امضا و تاييد اوراق شركت: اساسنامه، شركتنامه و اظهار نامه و همچنين صورتجلسات هيئت مديره و صورتجلسه مجمع عمومي موسسين بايد حتما به امضا همه شركا رسيده باشد. اين امضا با نام تاييد اوراق مشخص مي شود و با امضا اين اوراق شركت وارد روال قانوني براي ارائه تقاضا براي ثبت شركت مي شود.

5-    تنظيم تقاضا براي ثبت شركت و تشكيل پرونده: در اين مرحله بايد شركا يك درخواست براي ثبت شركت آماده كنند و به همراه ساير مدارك براي تشكيل پرونده در اداره ثبت شركت ها ارسال كنند. در واقع مدارك به همراه تقاضا بايد تكميل شوند و هيچ نقصي در آنها نباشد تا پرونده ثبت شركت تشكيل شود.

6-    كارشناسي ثبت شركت: بعد از تكميل پرونده، كارشناسان خبره اداره ثبت شركت ها اقدام به كارشناسي و اظهار نظر در خصوص درخواست براي ثبت شركت خواهند كرد. در صورت وجود نقص پرونده رد مي شود و موضوع نقص به متقاضيان توضيح داده مي شود. در صورت تاييد بايد هزينه ها را براي ثبت شركت و آگهي شدن موضوع ثبت پرداخت كنيد.

7-    ثبت شركت، انتشار آگهي و تحويل اسناد ثبت شركت: در مرحله هفتم بعد از تكميل پرونده و پرداخت هزينه ها، موضوع ثبت شركت در روزنامه كثير الانتشار و روزنامه رسمي بايد آگهي شود و نهايتا مدارك شركت  مانند تقاضانامه، اساسنامه، شركتنامه و صورتجلسات به متقاضيان تحويل داده مي شود و شركت ثبت مي شود.

همانطور كه توضيح داده شد اين هفت قدم براي ثبت شركت الزامي است و اين مراحل اساسي ثبت شركت است . پيشنهاد مي شود براي ثبت شركت حتما از يك مشاور و يا موسسه حقوقي معتبر مانند هلدينگ ويونا مشاوره دريافت كنيد.




 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۱۹:۳۱ توسط:نكات جديد ثبتي موضوع: نظرات (0)

مراحل ثبت شركت در اداره ثبت شركت ها (بخش اول)

مراحل ثبت شركت در اداره ثبت شركت ها  (بخش اول)

بر خلاف گذشته فرايند ثبت شركت بدون نياز به حضور در اداره ثبت شركت ها و به صورت اينترنتي انجام مي شود. كليه علاقمنداني كه به دنبال فعاليت به صورت حقوقي با ثبت شركت هستند و خواهان اين هستند كه كسب و كار خود را در قالب يك شخصيت حقوقي دنبال كنند لازم است كه با مراجعه به سامانه اينترنتي اداره ثبت شركت ها مراحل ثبت شركت را به صورت كامل انجام دهند. اما با اين وجود توصيه كليدي خود اداره ثبت شركت ها نيز اين است كه براي ثبت شركت حتما از تخصص افراد خبره و كارشناسان كار بلد استفاده كنيد تا نياز به دوباره كاري و يا درخواست مجدد براي ثبت شركت نباشد.

به صورت كلي براي ثبت شركت به صورت آنلاين و از درگاه اينترنتي اداره ثبت شركت ها بايد مراحل زير را انجام دهيد كه با هم مرور خواهيم كرد:

1-    تعيين قالب شركت

اولين قدم براي ثبت شركت بعد از مراجعه به سامانه اداره ثبت شركت ها، انتخاب قالب شركت است. در اين خصوص اشراف به ماده 20 قانون تجارت مهم است زيرا 7 شركت تجاري و يك موسسه غير تجاري در اين مرحله به شما نمايش داده مي شود كه انتخاب هر يك قوانين و مقررات و شرايط خاص خود را دارد. در اين مرحله بايد متناسب با اهداف و برنامه هاي خودد و نوع فعاليت و احتمالا موضوع فعاليت شركت خود، يك قالب را انتخاب كنيد.

2-    تعيين شركا يا سهامداران شركت

گام دوم ثبت شركت در سامانه اينترنتي اداره ثبت شركت ها مشخص كردن شركا يا سهامداران شركت است كه بايد متناسب با قالب شركت حداقل نفرات شريك رعايت شود. مثلا براي شركت با مسئوليت محدود حداقل دو نفر شريك و براي شركت تعاوني حداقل 7 نفر شريك بايد معرفي كنيد. در اين مرحله بايد مشخصات شركا و ميزان سهام و سرمايه آنها مشخص شود. تعيين شركا با توجه به اهميت و نقشي كه در شركت دارند و مشاركت آنها در سود و زيان شركت در ابتداي ثبت شركت اهميت زيادي دارد.

3-    تعيين ميزان سرمايه شركت و آورده هر يك از شركا

همانطور كه توضيح داده شد يكي از اقدامات كليدي براي ثبت شركت اين است كه ضمن مشخص كردن سرمايه اوليه شركت ميزان سهم هر فرد از سرمايه شركت را مشخص كنيد. در اين مرحله نيز بايد ميزان حداقل سرمايه تعريف شده در قوانين هر شركت را به خوبي رعايت كنيد. مثلا اگر قالب شركت خود را سهامي خاص انتخاب كرده باشيد بايد حداقل 1 ميليون ريال سرمايه اوليه را براي شركت در نظر بگيريد و 35 درصد از آن را در ابتدا در حساب شركت واريز يا تاديه كنيد.

4-    مشخص كردن موضوع فعاليت شركت

اقدام بعدي تعيين موضوع فعاليت شركت است كه در واقع اصل اساسي تشكيل شركت بوده است. انتخاب موضوع براي ثبت شركت از اين جهت اهميت دارد كه اگر موضوع به درستي بيان نشود ممكن است مانع ثبت شركت شود و يا در صورت ثبت شركت در آينده شركت محدوديت هايي را براي فعاليت شركت به وجود بياورد. بنابراين يكي از حساس ترين مراحل براي ثبت شركت انتخاب موضوع فعاليت شركت است. قبل از انتخاب موضوع براي ثبت شركت انواع مختلف موضوعاتي كه مي توانيد ثبت كنيد را حتما با مشاورين ثبت شركت بررسي كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۵۷:۰۵ توسط:نكات جديد ثبتي موضوع: نظرات (0)

بهترين قالب براي ثبت شركت

بهترين قالب براي ثبت شركت

پيچيدگي روابط بين شركا و مراقبت از منافع و به دست آوردن مزاياي مورد انتظار از مهم ترين عوامل براي ثبت شركت است. بسياري از افرادي كه به دنبال داشتن يك شخصيت حقوقي در قالب ثبت يك شركت هستند در خصوص نوع مشاركت خود و احتمالا منافع و تعهدات خود در شركت ابراز نگراني مي كنند. شايد يكي از مهم ترين دلايلي كه بسياري از كسب و كارها پس از ثبت شركت به موفقيت مورد انتظار خود نمي رسند همين عدم شفافيت بين شركا و نوع مشاركت آنها در ثبت شركت باشد.

در اينجاست كه اهميت انتخاب قالب شركت براي ثبت شركت بيش از پيش مشخص مي شود. قانون تجارت ايران به خوبي با تعريف 7 نوع شركت تجاري و 1 موسسه غير تجاري به صورت ردقيق به موضوعاتي مانند روابط تجاري بين شركا پرداخته است.

شركت ها در ساختار حقوقي قانون تجارت ايران به دو دسته كلي تقسيم مي شوند. يا از نوع شركت اشخاص هستند و يا از نوع شركت هاي سرمايه اي. هر چند برخي از آنها از هر دو وام دار هستند و در واقع هم سرمايه اي و هم اشخاص به نوعي تصور مي شوند.

آنچه كه اهميت دارد اين توجه به تفاوت اين نوع شركت ها است كه در ضمن خود تفاوت هاي بيشتري نيز به همراه دارند. در شركت هاي سرمايه اي اعتبار شركت به سرمايه شركت وابسته است و در واقع اشخاص رنگ كمتري و يا اهميت كمتري در اين نوع شركت ها دارند. با اين توضيح كه هر گاه شركتي به صورت سرمايه اي شكل بگيرد اين افراد تنها به اندازه سرمايه و يا سهام خود كه از سرمايه سرچشمه مي گيرد در شركت مسئوليت و ديون دارند، از مزاياي و سود شركت منفعت مي برند و در اصل بيش از سرمايه يا سهام خود در شركت مسئوليت ندارند.

اما شركت هاي اشخاص عمدتا اعتبار خود را از اشخاص دريافت مي كنند. به اين مفهوم كه مشتريان اين نوع شركت ها افراد را مي شناسند و به اعتبار اين افراد است كه مشتري شركت مي شوند و يا وارد معاملات و تعاملاتي با شركت مي شوند. بنابراين در اين نوع شركت ها اشخاص بايد تمامي تعهدات و ضمانت شركت را عهده دار شوند. به عبارت ديگر در شركت هاي اشخاص به دليل اينكه اعتبار شركت وابسته به نام و شهرت افراد است بايد خود اين اشخاص تمامي تعهدات شركت را عهده دار شوند.

بنابراين در زمان ثبت شركت آنچه كه اهميت دارد شناخت اين نوع مشاركت ها است. هر چند عوامل ديگري نيز در اعتبار شركت ها نقش دارد. مثلا ساختار قانوني و يا مدت زمان مديريت و نحوه نظارت بر شركت ها نيز در هر قالب شركتي با هم تفاوت هايي را دارد.


برچسب: بهترين قالب براي ثبت شركت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۵:۴۶ توسط:نكات جديد ثبتي موضوع: نظرات (0)

انواع لوگو و نحوه ثبت آن

انواع لوگو و نحوه ثبت آن

لوگو در واقع نام ديگر برند است اما بايد توجه داشت كه تفاوت هاي ظريفي بين اين دو وجود دارد. هر چند تمامي مراحل ثبت برند و ثبت لوگو يكسان است و در ايران وظيفه ثبت برند، ثبت علامت تجاري و ثبت لوگو بر عهده سازمان مالكيت معنوي است اما خلق يك برند بدون شناخت ويژگي ها و خصوصيات يك لوگو كار دشواري است.

لوگو درست مانند برند نشانه اي است كه كسب و كار شما را معرفي مي كند و با ديدن آن مشتريان مختلف كسب و كار شما را مي شناسند و به ديگران معرفي مي كنند به همين دليل است كه داشتن يك برند يا يك لوگو نياز به شناخت كافي از علائم و نشانه هاي تصويري دارد تا فرايند برند سازي را براي شما تسهيل كند. لازم به ذكر است كه همه برند ها تركيبي از تصاوير يا تايپوگرافي ها هستند اما استفاده از اين تصاوير به صورت هاي متفاوتي انجام مي شود. به صورت كلي 7 نوع لوگو را مي توان دسته بندي كرد:

1-   لوگو مونوگرام يا لترمارك (Monogram logo - Lettermark )

اين نوع لوگو ها معمولا مخفف اسم برند يا نام تجاري يك كسب و كار هستند. حروف به صورت دوتايي و يا سه تايي عمدتا در كنار هم قرار مي گيرند و با حرف بزرگ نوشته مي شوند. لوگو مونوگرام مي تواند مستعار چند كسب و كار باشد كه با هم فعاليت مي كنند. اگر نام تجاري بزرگي براي شركت انتخاب كرده باشيد مونوگرام لوگو مي تواند گزينه مناسبي براي ثبت باشد.

2-   لوگو تايپ يا ورد مارك (logotype - Wordmarks)

لوگوتايپ يا ورد مارك هم نوعي برند يا لوگو است كه با استفاده از فونت و تركيب فونت ها ساخته مي شود و تفاوت اصلي آن با مونوگرام اين است كه تنها تمركز بر روي نام يك كسب و كار دارد و به صورت كامل آن كسب و كار را معرفي مي كند. به عنوان مثال Coca-Cola يك لوگوتايپ است. لوگوتايپ براي كسب و كارهايي با نام مختصر و كوتاه مفيد است.

3-   پيكتوريال مارك يا لوگو تصويري

براي ثبت علامت تجاري يا برند يكي از بهترين انواع لوگوها، لوگو يا مارك پيكتوريال يا همان تصويري است.  اين نوع لوگوها با نماد برند يا لوگو نماد نيز شناخته مي شوند و تنها استفاده از يك آيكون يا گرافيك را به كار مي گيرند. اين نوع لوگو ها به راحتي در ذهن مي نشينند و براي معرفي محصولات و خدمات از بهترين انتخاب ها هستند. نماد پرنده توئيتر، نماد اپل و بسياري ديگر از اين نوع نمادها از را مي توان نمونه هاي لوگو پيكتوريال يا تصويري دانست.

4-   لوگو انتزاعي (Abstract logo)

لوگو انتزاعي با لوگو پيكتوريال شباهت هاي زيادي دارند و در واقع هر دو تصويري هستند. اما تفاوت كليدي لوگو انتزاعي با لوگو پيكتوريال اين است كه از قالب يا شكل هندسي به صورت انتزاعي براي معرفي كسب و كار به كار گرفته شده است و از تصاوير شناخته شده مانند سيب براي اپل و يا پرنده براي توييتر خبري نيست. لوگو Pepsi، لوگو Adidas يا لوگو BP را مي توان از معرف ترين لوگوهاي انتزاعي دانست.

5-   لوگو مسكوت (Mascot )

تا به حال به لوگو چي توز و يا دكتر بن و امثال آن دقت كرده ايد؟ اين نوع لوگوها تصاوير اشخاصي يا شخصيت هاي انساني و حيواني هستند ك هاغلب به صورت نقاشي شده و با شمايل دوست داشتني طراحي مي شوند. به اين نوع لوگو ها لوگو مسكوت يا Mascot گفته مي شود. اين نوع لوگوها بهترين راه براي ارتباط برقرار گردن با مشتريان بخصوص در تبليغات هستند. Kool-Aid Man يا KFC’s Colonel از مشهورترين لوگو هاي مسكوت در دنيا هستند.

6-   لوگو تركيبي (Combination Mark )

يكي از متداول ترين نوع برند ها يا لوگوها را مي توان تركيبي از ويژگي ها و يا تصاوير توضيح داده شده دانست كه تصوير پردازان و هنرمندان براي خلق برند ها در اين حالت دست خود را باز مي گذارند و با استفاده از دو تا چند نوع روش فوق مانند پيكتوريال، يا مسكوت يا لتر مارك و غيره يك برند يا لوگو خاص و منحصر به فرد ايجاد مي كنند. در واقع در لوگو تركيبي مي توان تركيبي از تصاوير و حروف را مشاهده كرد.

7-   لوگو امبلم (emblem )

اگر براي طراحي برند يا لوگو يك تصوير انتخاب شود و در داخل آن تصوير يا نشانه از فونت يا حروف استفاده شود مانند انواع مدال ها و مهرها ، لوگو طراحي شده به نام امبلم يا emblem كه در فارسي تمثيل ناميده مي شود شناخته مي شود. اين نوع لوگو قديمي و سنتي به نظر مي رسند اما هنوز هم براي بسياري از كسب و كارها بهترين انتخاب هستند. استارباكس يا هارلي داوينسون از مشهورترين برند هاي امبلم هستند.

شناخت اين هفت نوع لوگو يا برند مي تواند به شما براي خلق يك برند خارق العاده و زيبا كمك كند. اما با وجود اينكه بسياري بين برند و لوگو تفاوت قائل نمي شوند بايد در نظر داشت كه هر دو در زبان مشتري براي شناخت محصول به كار گرفته مي شوند و نشانه اي بسيار محكم براي آدرس دهي به محصولات هستند. در هر صورت ايجاد يك برند سرمايه گذاري زيادي مي طلبد و براي حفظ آن بايد حتما براي ثبت برند اقدام كرد.

 

روش ثبت لوگو يا برند

براي ثبت برند در سال هاي اخير متقاضي حقيقي و يا حقوقي بايد خود و يا نماينده قانوني او يعني وكيل حقوقي او با مراجعه به سايت سازمان مالكيت معنوي براي ثبت برند درخواست بدهد. در اين مرحله نياز است كه اظهارنامه ثبت برد يا ثبت علامت تجاري تكميل شود. اهميت بسيار زيادي دارد كه اظهارنامه ثبت برند به درستي تكميل شود. بنابراين توصيه اين است كه كار تكميل اظهارنامه و ثبت برند توسط متخصصين انجام شود.

پس از درخواست، اين درخواست براي كارشناسان سازمان مالكيت معنوي ارسال مي شود و مشخصات ثبت شده بريا برند مورد بررسي قرار مي گيرد. مراحل استعلام برند يا بررسي برند انجام مي شود بنابراين لازم است كه مدارك براي ثبت برند ارسال شده باشد و در بين آنها 10 نمونه از تصاوير برند مورد نظر براي ثبت نيز در قالب تصاوير 10*10 براي اين سازمان ارسال شده باشد.

پس از بررسي ممكن است به دلايلي ثبت برند رد شود كه در هر صورت دليل عنوان مي شود و براي مرتفع شدن مشكلات ثبت برند بايد اقدام و درخواست مجددا ارسال شود. اما در صورت پذيرش درخواست ثبت برند بايد مدارك به صورت فيزيكي براي سازمان مالكيت معنوي ارسال شود و هزينه هاي ثبت برند به صورت آنلاين پرداخت شود.

پس از اين مرحله برند در دفاتر سازمان مالكيت معنوي ثبت مي شود و در دو مرحله موضوع ثبت برند يا ثبت لوگو آگهي مي شود و بعد از اين دو مرحله كه به فاصله 30 روز انجام مي شود، گواهينامه ثبت برند براي متقاضي صادر مي شود و طبق اين گواهينامه برند يا لوگو براي 10 سال متعلق به ثبت كننده برند است و هر بار قبل از منقضي شدن تاريخ برند اولويت تمديد ثبت برند با ثبت كننده برند خواهد بود.

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۳۸:۵۸ توسط:نكات جديد ثبتي موضوع: نظرات (0)

مراحل ثبت شركت در اداره ثبت شركت ها (بخش دوم)

 

مراحل ثبت شركت در اداره ثبت شركت ها (بخش دوم)

5-    انتخاب نام براي شركت

اكنون به مرحله انتخاب نام براي ثبت شركت رسيده ايد. به ياد داشته باشيد كه از قبل بايد روي نام شركت به خوبي فكر كرده باشيد. براي ثبت شركت به شما 5 انتخاب داده مي شود كه بايد به ترتيب اولويت همه نام ها را وارد كنيد. نام ها بايد سه سيلابه باشد و قبلا توسط شركت هاي ديگر انتخاب نشده باشد و در ضمن به ياد داشته باشيد كه نبايد فريب دهنده، مغاير با شرايط عمومي و اصول قانوني و اسلامي باشد و ده ها مورد ديگر كه بايد در نظر گرفته باشيد. موضوع انتخاب نام نيز از مواردي است كه بايد با مشورت با متخصصين حوزه ثبت شركت در خصوص آن مشورت كنيد.

6-    تعيين اعضا هيئت مديره، سمت ها و دارندگان امضا مجاز

مطابق با قوانين ثبت شركت شركا بايد جلسه اي را تشكيل دهند كه به مجمع عمومي موسسين شهرت دارد و در آن بايد اعضا هيئت مديره و دارندگان حق امضا مجاز تعيين شوند و در ضمن بعد از آن بايد هيئت مديره منتخب نيز جلسه اي را تشكيل دهند و مسئوليت ها را مشخص كنند. اين دو جلسه نياز به صورتجلسه دارد كه بايد به صورت قانوني تهيه شده و مفاد قانوني در آن رعايت شده باشد. بر اين اساس و طبق صورتجلسه در اين مرحله بايد اعضا هيئت مديره، دارندگان حق امضا مجاز و همچنين نوع مسئوليت ها يا سمت ها براي هر يك از اعضا مشخص شود.

7-    تهيه مستندات ثبت شركت

بسته به قالب شركت انتخاب شده بايد مدارك مورد نياز براي ثبت شركت تهيه شود. اساسنامه، شركت نامه، اظهارنامه و تقاضانامه بايد براي ثبت شركت تهيه شود و توسط همه سهامداران يا اعضا امضا شود و در اين مرحله ارائه شود. در كنار اين مدارك بايد مدارك ديگري نيز آماده شود. هر چند تفاوت هايي بين مدارك مورد نياز براي ثبت شركت وجود دارد اما به صورت كلي عمده ترين مدارك مورد نياز براي ثبت شركت به شرح زير مي باشد:

مدارك مورد نياز براي ثبت شركت:

-         تقاضانامه براي ثبت شركت در دو نسخه

-         شركتنامه براي ثبت شركت در دو نسخه

-         اساسنامه ثبت شركت در دو نسخه

-         اظهارنامه براي ثبت شركتدر دو نسخه

-         صورتجلسه مجمع عمومي موسسين در دو نسخه

-         صورتجلسه هيئت مديره اوليه در دو نسخه

-         در صورت نياز به مجوز براي ثبت شركت بايد اصل مجوز صادر شده از مرجع ذي صلاح ارائه شود.

-         در صورت استفاده از وكيل بايد وكالتنامه وكيل ارائه شود.

-         مدارك هويتي موسسين يا اعضا و مديران و بازرسين ( كپي شناسنامه و كارت ملي)

-         تعهد نامه اعضا هيئت مديره مبني بر قبول مسئوليت

-         گواهي عدم سو پيشينه براي مديران، اعضا و بازرسين

-         در صورت نياز به تاديه سرمايه اوليه، اصل فيش واريز سرمايه به حساب شركت

در نظر داشته باشيد كه مدارك مورد نياز براي ثبت شركت متناسب با قالب شركت تعيين مي شود . به عنوان مثال تعداد صورتجلسه براي ثبت شركت در شركت هاي تعاوني به چهار نسخه مي رسد و يا براي شركت هاي تضامني نيازي به ارائه فيش واريز سرمايه نيست. بنابراين حتما براي مدارك مورد نياز با كارشناسان هلدينگ ويونا مشاوره نماييد.

8-    ارسال مدارك به اداره ثبت شركت ها

بعد از اتمام مراحل تقاضا در صورتيكه تقاضا مورد موافقت اداره ثبت شركت ها واقع شود بايد مدارك مورد نياز توضيح داده شده به صورت پست و از طريق پست پيشتاز براي اداره ثبت شركت ها ارسال شود.

9-    پرداخت هزينه هاي روزنامه رسمي و روزنامه كثيرالانتشار

در مرحله آخر و بعد از ثبت شركت در دفاتر ثبت شركت ها بايد متقاضي با شماره پيگيري كه در مرحله قبل دريافت كرده است به سايت اداره ثبت شركت ها مجددا مراجعه نمايد و هزينه هاي آگهي شدن ثبت شركت در روزنامه رسمي و يك روزنامه كثيرالانتشار را واريز نمايد. بعد از آگهي شدن ثبت شركت، شركت به صورت قانوني ثبت شده است و با دريافت كد اقتصادي و پمپ دفاتر مالياتي شركت مي تواند به صورت رسمي كار خود را آغاز نمايد.

به ياد داشته باشيد كه براي ثبت شركت در سال هاي اخير به هيچ عنوان نبايد به خود اداره ثبت شركت ها مراجعه كنيد و كليه مراحل ثبت شركت بايد اينترنتي دنبال شود. با اين وجود بهترين راه انتخاب يك موسسه حقوقي معتبر مانند هلدينگ ويونا براي ثبت شركت است زيرا هر يك از مراحل ثبت اينترنتي شركت نياز به شناخت قوانين و مقررات ثبت شركت دارد و هرگونه اشتباه مي تواند باعث تاخير و مشكلاتي براي فعاليت شركت شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۱۹:۳۴ توسط:نكات جديد ثبتي موضوع: نظرات (0)

بهترين نوع قالب شركت

بهترين نوع قالب شركت

با توجه به توضيحات فوق ابتدا بايد براي ثبت شركت نوع مشاركت خود را تعيين كنيد. در اين حالت شركا در اول راه بايد با هم توافقنامه اي امضا كنند و نوع مشاركت و توافقات مانند مانند ميزان سهام و يا احتمالا امتياز بالاتر به يك سهم و غيره در قالب اساسنامه شركت بايد تعيين شود.

افرادي كه اعتبار زيادي دارند و مي خواهند بعد از ثبت شركت اعتبار خود را داشته باشند و مشتريان بر اساس اين اعتبار آنها را بشناسند و همچنان با نام خود فعاليت كنند، بهتر است براي ثبت شركت، شركت هاي اشخاص يعني شركت تضامني و يا نسبي و يا شركت هاي مختلط مانند شركت مختلط سهامي و يا مختلط غير سهامي را انتخاب كنند. البته شركت هاي مختلط بيشتر مناسب افرادي معتبر و شناخته شده اي است كه خواهان ثبت شركت با نام و اعتبار خودشان هستند ولي سرمايه لازم را ندارد. در اين حالت با ثبت شركت هاي مختلط مي توانند سرمايه مورد نياز خود را از از طريق مشاركت سهامي و يا با مسئوليت محدود شركا سرمايه اي به دست بياورند و اين افراد را در سود شركت سهيم كنند.

اما اگر مشاركت قانوني، به سهام و سرمايه مساوي و ميزان مسئوليت و سرمايه و سود و غيره مشخص را براي ثبت شركت دنبال مي كنيد شركت هاي سهامي خاص يا سهامي عام و يا حتي شركت هاي تعاوني انتخاب بهتري هستند. به صورت كلي عمدتا در ايران شركت هاي سهامي خاص و در صورت نياز به سرمايه كلان شركت سهامي عام محبوبيت زيادي دارند. در اين نوع شركت ها هر فرد ميزاني از سرمايه را به عنوان آورده در شركت سرمايه گذاري مي كنند و به ميزان سرمايه خود از شركت سهام دريافت مي كنند و به همين اندازه نيز مسئوليت و ديون بر عهده آنها خواهد بود. بنابراين ثبت شركت سهامي مناسب افرادي است كه خواهان مشاركت در نوع شركتي با ميزان مسئوليت و ديون مشخص هستند.

از طرفي شركت با مسئوليت محدود را داريم كه عمدتا سرمايه اي است اما تا حدودي نيز نقش اشخاص در آن ديده مي شود. در اين نوع شركت نيز هر فرد به اندازه سرمايه خود مسئوليت بر عهده دارد.

موسسه غير تجاري نيز نوعي شخصيت حقوقي است كه در واقع ثبت موسسه غير تجاري به اين مفهوم است كه شركا خواهان مسئوليت مشخص هستند اما نمي خواهند وارد فعاليت هاي تجاري شوند. بر اين اساس موسسات غير تجاري در موضوعات غير تجاير مانند آموزش، مشاوره، خيريه و از اين دست ثبت مي شود.

به صورت كلي اين نوع مشاركت و يا نوع مسئوليت است كه تعيين كننده بهترين نوع قالب براي ثبت شركت است. اگر مي خواهيد تفاوت ها و نكات كليدي و طلايي ثبت شركت را درست متناسب با شرايط خود و منافعي كه به دنبال آن هستيد بدانيد بهتر است با مشاوران و متخصصين ما در تماس باشيد.


برچسب: بهترين نوع قالب شركت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۸:۵۷ توسط:نكات جديد ثبتي موضوع: نظرات (0)

ثبت شركت در مناطق آزاد تجاري

ثبت شركت در مناطق آزاد تجاري

منطقه آزاد به منطقه اي استراتژيك، ويژه و خاص در هر كشور گفته مي شود كه معمولا در مجاورت بنادر و يا مناطق با دسترسي عالي به ديگر كشورها ساخته مي شود و قوانين ساده تري براي تجارت با ديگر كشورها در اين مناطق حاكم است. قوانين خاص گمركي در اين مناطق ديده نمي شود و واردات و صادرات در منطقه آزاد تجاري بسيار ساده تر است. مناطق آزاد تجاري به منظور تعامل و مشاركت بيشتر با شركت ها و تجار خارجي در نظر گرفته شده است و به عنوان مبداي براي ورود تكنولوژي هاي جديد شناخته مي شود و فرصت هاي  بسيار زيادي را پيش روي شركت ها قرار مي دهد تا بتوانند بازار خود را به مناطق مختلف جهان و با مشتريان شناخته شده بيشتر توسعه دهند.

ثبت شركت در منطقه آزاد تجاري سرشار از مزايايي است كه برخي از آنها را مي توان معافيت مالياتي 20 ساله، بخشودگي سود و عوارض گمركي، نبود تشريفات زياد اداري و مقررات كشوري، سرعت بيشتر در واردات و صادرات و غيره را نام برد. حال براي ثبت شركت در منطقه آزاد تجاري كه مورد سوال بسياري از فعالان اقتصادي است بايد به ترتيب زير عمل كرد:

مراحل ثبت شركت در مناطق آزاد تجاري:

-              ارائه درخواست براي ثبت شركت در مناطق آزاد و يا ثبت شعبه و نمايندگي شركت در منطقه تجاري مورد نظر

-              در صورتيكه اولين بار است براي ثبت شركت اقدام مي كنيد بايد فرم تعيين نام را نيز تكميل و 5 نام به ترتيب اولويت براي شركت انتخاب كنيد.

-              قالب و نام شركا را مشخص مي كنيد و يا اگر براي شعبه و يا نمايندگي اقدام مي كنيد بايد استعلامي در خصوص وجود چنين واحد ثبتي از سمت شعبه منطقه گرفته شود.

-              ارائه مجوز  سرمايه گذاري توسط واحد منطقه مربوطه به متقاضي براي ثبت شركت و يا ثبت شعبه

-              تكميل مدارك مورد نياز براي ثبت شركت در منطقه آزاد تجاري مورد نظر

-              بررسي و كنترل مدارك ارائه شده توسط متقاضي

-              پرداخت هزينه هاي ثبت شركت يا شعبه و نمايندگي

-              دريافت دفاتر پلمپ مالياتي

-              آگهي كردن موضوع ثبت شركت يا راه اندازي شعبه در منطقه تجارت آزاد مورد نظر

به ياد داشته باشيدكه در حال حاضر 7 منطقه آزاد تجاري در ايران فعال است و سرمايه گذاري در اين مناطق به دليل شرايط ويژه اقتصادي در اين مناطق براي هر شركت و يا توليد كننده اي مي تواند مزاياي بسيار زيادي به همراه داشته باشد. براي ثبت شركت در مناطق آزاد و يا ثبت شركت در مناطق ويژه اقتصادي حتي با مشاوران حقوقي خبره مشورت كنيد.


برچسب: ثبت شركت در مناطق آزاد تجاري،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۴۹:۴۷ توسط:نكات جديد ثبتي موضوع: نظرات (0)

هزينه ثبت شركت

هزينه ثبت شركت

بسياري از كسب و كارها به منظور توسعه فعاليت ها و دستاوردهاي خود نياز به ورود به دنياي حقوقي و ثبت شركت هستند. در واقع ثبت شركت هر چند الزامي نيست اما مي تواند ساختارهاي يك كسب و كار را به صورت كلي تحت تاثير قرار داده و دنياي بسيار بزرگتري را پيش روي اعضا شركت قرار دهد.

فرصت هاي بي شماري كه ثبت شركت در دنياي پر از رقابت امروزي فراهم مي كند را نمي توان ناديده گرفت. بخصوص اينكه اغلب شاهد اين موضوع هستيم كه بسياري از شركت هاي بزرگ تر و يا ادارات و سازمان هاي دولتي تنها خواهان قرارداد و همكاري با اشخاصي هستند كه در لباس حقوقي با آنها وارد معامله و قرارداد مي شوند.

موضوع مورد بحث اين است كه هزينه ثبت شركت چقدر مي باشد؟ اينكه براي ثبت شركت چقدر بايد هزينه كنيد به موضوعات متفاوتي بستگي دارد و به همين جهت نمي توان رقم و يا هزينه درستي محاسبه كرد.

به عنوان مثال خود موضوع ثبت شركت هزينه متفاوتي دارد كه بايد به حساب اداره ثبت شركت ها واريز شود. هزينه ثبت، هزينه باطل كردن تمبر و غيره از اين دست است. از طرفي نيز هزينه هاي آگهي در روزنامه رسمي و يا آگهي كردن موضوع ثبت شركت در روزنامه اي كثير الانتشار را نيز بايد به آن افزود.

خود شركت نيز هزينه هايي را مي طلبد. به عنوان مثال براي ثبت شركت سهامي خاص بايد حداقل 100 هزار تومان سرمايه اوليه در حساب شركت واريز شود كه البته 35 درصد از آن در ابتدا الزامي است. يا براي ثبت شركت سهامي عام بايد حداقل 500 هزار تومان واريز سپرده داشته باشيد. اين مبلغ مي تواند بسيار بيشتر نيز در نظر گرفته شود.

اگر شركت توسط خو  فرد ثبت شود هزينه اي براي وكيل و يال شركت حقوقي نياز نيست پرداخت شود اما اغلب ترجيه مي دهند كه شركت را موسسات حقوقي براي آنها ثبت كنند تا هزينه اي براي دوباره كاري و يا اتلاف زمان ندهند و مهم تر اينكه مطمئن باشند كه شركت به صورت درست ثبت شده و مشكلات قانوني و حقوقي هم ندارد. از اين رو اگر شركت توسط موسسات ثبت شركت ثبت شود نيز هزينه اي محدود براي ثبت شركت بايد در نظر گرفته شود.

حال بايد ديد هدف شما براي ثبت شركت چيست. براي اين كار مشورت با كارشناسان حقوقي را در برنامه خود داشته باشيد تا زير بار هزينه هاي نا متعارف نرويد.


برچسب: هزينه ثبت شركت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۱۳:۰۵ توسط:نكات جديد ثبتي موضوع: نظرات (0)

مزاياي ثبت شركت در مناطق آزاد تجاري

مزاياي ثبت شركت در مناطق آزاد تجاري

بسياري از شركت هاي موفق در دنيا رويكرد بسيار محكمي به مناطق آزاد تجاري دارند. آنها در حوزه استراتژيك خود فعاليت در مناطق آزاد تجاري را به خوبي درك كرده اند و يكي از مناطق ويژه سرمايه گذاري در اغلب شركت هاي موفق در دنيا، مناطق آزاد تجاري هستند. جالب تر اينكه اين شركت ها نه تنها در مناطق آزاد تجاري كشور خود بلكه در بسياري از مناطق آزاد تجاري ديگر كشورها نيز فعال هستند و از مزاياي اين مناطق نيز بهره مي برند.

اگر به دنبال ثبت شركت هستيد و يا قبلا شركت خود را به ثبت رسانده ايد و به دنبال توسعه فعاليت هاي خود و سودآوري بيشتر هستيد در ايران نيز 7 منطقه تجارت آزاد وجود دارد كه ثبت شركت در منطقه آزاد تجاري و يا ثبت شعبه و نمايندگي در منطقه آزاد تجاري را به شما پيشنهاد مي دهند.

ثبت شركت در مناطق آزاد تجاري در هر منطقه از دنيا منافع و مزاياي زيادي براي شركت ها و فعالان اقتصادي به همراه دارد اما در ايران نيز مي توانيد با ثبت شركت در منطقه آزاد تجاري از مزاياي زير بهره مند شويد:

-         20 سال برخورداري از معافيت مالياتي براي كليه فعاليت هاي اقتصادي كه در اين مناطق انجام شود.

-         ثبت شركت در منطقه آزاد تجاري فرصت تعامل با بازرگانان و تجار خارجي كه بدون نياز به ويزا به اين مناطق وارد مي شوند را براي شما فراهم مي كند.

-         براي ثبت شركت مي توانيد با ابتاع خارجي مشاركت كنيد و يا اتباع خارجي در مناطق آزاد تجاري مي توانند به صورت مالكيت 100 درصدي صاحب شركت شوند.

-         سرمايه گذاران خارجي زيادي در مناطق آزاد تجاري فعاليت مي كنند زيرا مورد حمايت هاي شديد دولت هستند.

-         ورود و خروج ارز به صورت نامحدود در اين مناطق انجام مي شود.

-         خدمات مالي و ارزي متنوع و منعطفي در اين مناطق صورت مي گيرد.

-         تمامي خدمات بانكي و بيمه اي در مناطق آزاد تجاري براي شركت ها به شكل گسترده در دسترس هستند.

-         در تمامي مناطق تجارت آزاد ايران بورس اوراق بهادار و بورس نفت و محصولات پتروشيمي فعال است و شركت ها مي توانند در بورس فعال باشند

-         مواد اوليه وارداتي و ماشين آلات صنعتي كليدي در اين مناطق براي واحد هاي توليدي با معافيت هاي گمركي ويژه همراه هستند.

-         فرايند هاي اداري در مناطق آزاد اقتصادي مانند ثبت شركت و يا ثبت شعبه خارجي بسيار ساده تر و با تشريفات بسيار ساده انجام مي شود.

-         صادرات و ترانزيت كالا در اين مناطق بسيار راخت است و تشريفات زيادي براي صادرات مجدد وجود ندارد

-         ثبت شركت در اين مناطق به منظور محدود بدون در فعاليت هاي داخلي نيست و شركت هاي ثبت شده در مناطق آزاد تجاري با شركت هاي داخلي و يا بازار داخلي نيز مي توانند به راحتي در تعامل و همكاري باشند.

اين تنها بخشي از مزاياي شناخته شده براي ثبت شركت در مناطق آزاد بود. برخي از مزاياي اين مناطق را به راحتي نمي توان به رشته تحرير در آورد. مثلا اينكه مسيرهاي دريايي در دسترس، راه هاي زميني عالي، مسيرها و فرودگاه هاي بين المللي و غيره و يا وجود زير ساخت هاي بسيار توسعه يافته از مزايايي هستند كه بايد با چشم خود آنها را مشاهده كنيد.

 


برچسب: مزاياي ثبت شركت در مناطق آزاد تجاري،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۴:۰۹ توسط:نكات جديد ثبتي موضوع: نظرات (0)

فرايند ثبت شركت

فرايند ثبت شركت

آيا شما هم به دنبال ثبت شركت هستيد؟ احتمالا اگر خواهان ثبت شركت باشيد نياز داريد تا قدم به قدم بدانيد كه چطور مي توانيد صاحب يك شركت شويد. براي ثبت شركت بايد اقدامات زير را انجام دهيد:

1-    ابتدا بايد موضوع و هدف خود را براي ثبت شركت مشخص كنيد.

2-    سپس بايد ميزان سرمايه و هزينه اي كه براي شركت در نظر گرفته ايد را تعيين كنيد.

3-    حال به دنبال شريك باشيد. به ياد داشته باشيد كه قالب شركت براي تعيين تعداد شركا اهميت دارد.

4-    قالب مورد نظر خود را تعيين كنيد. مثلا براي ثبت شركت سهامي خاص بايد 3 شريك حداقل با هم شركت را ثبت كنند و براي ثبت شركت با مسئوليت محدود حداقل 2 شريك نياز است.

5-    مرحله بعدي لزوم داشتن يك توافقنامه بين شركا است كه موضوعاتي مانند تقسيم سهام و يا نوع مشاركت و غيره را با هم توافق كنند.

6-    نام شركت را انتخاب كنيد. 5 نام به ترتيب اولويت بايد در نظر بگيريد.

7-    در مرحله بعد بايد شركا مجمع عمومي موسسين را تشكيل دهند. اين مجمع بين همه شركا شكل مي گيرد تا موضوعاتي مانند ساختار، نوع سهام، اظهارنامه، هيئت مديره و غيره توافق شود. صورتجلسه اي در اين مجمع تنظيم مي شود كه براي ثبت شركت الزامي است و همه شركا بايد آن را تاييد كنند.

8-    اعضا منتخب براي هيئت مديره در قدم بعدي ثبت شركت تشكيل جلسه مي دهند و وظايف و اختيارات را در بين خود مشخص مي كنند.

9-    حالا بايد مدارك همه شركا جمع آوري شود. به ياد داشته باشيد كه ممكن است موضوع شركت نياز به مجوز از نهادي خاص داشته باشد كه بايد تهيه كنيد. يا اگر براي ثبت شركت سهامي مي خواهيد اقدام كنيد بايد حداقل 35 درصد از مبلغ سرمايه را واريز و فيش واريز را نيز ضميمه مدارك كنيد.

10-     به سايت اداره ثبت شركت ها مراجعه كنيد و درخواست ثبت شركت داده و اطلاعات را وارد كنيد.

11-     موضوع بررسي مي شود و در صورت تاييد بايد همه مدارك را به آدرس اداره ثبت شركت ها ارسال كنيد. اگر تاييد نشد دليل براي شما مشخص مي شود تا اصلاح كنيد.

12-     هزينه هاي ثبت شركت را در مرحله بعدي بايد واريز كنيد.

13-     شركت در اداره ثبت شركت ها ثبت مي شود و هزينه آگهي در روزنامه رسمي و روزنامه كثيرالانتشار از شما دريافت و موضوع ثبت شركت آگهي مي شود

14-     حال بايد كد اقتصادي دريافت كنيد و براي فعاليت در قالب يك شركت آماده باشد.

اين فرايند كلي ثبت شركت بود. به ياد داشته باشيد كه ريزه كاري ها و جزئيات حقوقي براي ثبت شركت اهميت زيادي دارند كه نبايد ناديده گرفته شوند. اگر در اين خصوص اطلاعات لازم داريد حتما با كارشناسان معتبر حقوقي مشورت كنيد.


برچسب: فرايند ثبت شركت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۱۴:۵۳ توسط:نكات جديد ثبتي موضوع: نظرات (0)